Kategoriarkiv: App Support

App support

Kära användare av tellows-appen,

här hittar ni en översikt av kända app-fel och hantering av dessa problem.

Vänligen skicka era frågor om andra fel med kontaktformuläret.

iPhone-app – F.A.Q.:

→ Ett oseriöst samtal, men vad är numret?
Du blev uppringd och tellows-scoren visade numret som oseriöst? Och nu vill du veta vad numret är som ligger bakom det? Öppna kontaktgruppen av den motsvarande scoren. Numret som ringde till dig visas blått.

→ Scorelistor importeras inte:
Vid användning av Exchange-servrar eller CarDAV-konto för synkronisering av kontakter får du ett felmeddelande under importen av scorelistor. En detaljerad beskrivning om hur man kan hantera problemet, finns här.

→ Appen har ingen tillgång till telefonboken:
Tillåt tellows-appen på dina ’dataskydd’-inställningar att komma åt dina kontakter! En detaljerad beskrivning finns här.

→ Importen av scorelistor tar för lång tid:
Använder du iOS 6 kan importen av scorelistor tar t.o.m. en minut! appen reagerar inte under den tiden.

För vidare fel vänligen använd support-formuläret:

    Din e-postadress (obligatoriskt fält)

    Ditt namn (obligatoriskt fäl)

    Vilken iOS version använder du?

    Vilken iPhone har du?

    Vilken version av tellows-appen använder du? (vid appens nummersökning klick på 'i' överst till vänster - versionen står längst ner på sidan)

    Använder du Exchange-servrar eller CarDAV-konto för synkronisering av kontakter?

    Använder du iCloud för synkronisering av kontakter?

    Vänligen beskriv felet som uppstod så detaljerad som möjligt. Vid vilka aktioner (appens start, synkronisering, o.s.v.) uppstår vilket problem (appen kraschar, scorelistor importeras inte, o.s.v.).

    Vänligen lösa uppgiften:

    Jag har läst privacy policy.Jag håller med om att detaljerna kan användas för att svara på begäran eller för ytterligare frågor. Förfrågan skickas krypterad via https till servern.

    iPhone app: problem med importen av scorelistor

    Problem: Appen ’tellows premium samtalsidentifiering’ kan inte spara tellows-scorelistor (numren som värderades ’oseriösa’) i din telefonbok (version 0.2)
    I det hät fallet är det sannolikt att du har bara installerat ett Exchange-konto och inte än använt både iCloud och iPhones lokala telefonboken.

    Bakgrund: tellows-appen importerar scorelistor med negativt värderat numren i maximalt 3 nya kontakter med beteckningen ’tellows score X’ (X motsvarar värde 7-9). Vid användning av några Exchange-servrar (t.ex. Google) är importen inte möjligt, eftersom bara några få telefonnummer kan tilläggas till kontakter.

    Lösning (2 alternativ):

    Alternativ 1: För scorelistors import måste du en gång använder iPhones lokala telefonbok manuellt (tellows-appen har ingen access till det). Det gör du genom att inaktivera Exchange-serveren för en kort tid och lägga till en sken-kontakt. Tillvägagångssättet visas på bilderna.

    1. Redigera Exchange-kontotÄndra inställningar av Exchange-serveren
    2. Inaktivera synkronisering av kontakter
    3. Kontakter måste raderas på telefonen så att inga kontakter ska läggas till dubbelt
    4. En ny kontakt måste läggas till på iPhonen

    5. Spara kontakt – det räcker att lägga till ett namn

    6. Aktivera synkronisering av kontakter med Exchange-serveren och behåll de skapade kontakter på iPhonen.
    7. Översikten av grupper i kontakter har nu den nya gruppen ’på min iPhone’, vari scorelistor av tellows sparas.

    Alternativ 2: Med iCloud offererar Apple en till möjlighet för att synkronisera kontakter. Liksom den lokala telefonboken kan man spara flera telefonnummer till en kontakt. Att aktivera synkronisering av kontakter med iCloud löser problemet och därmed möjliggör tellows-appen att importera negativt värderade telefonnummer till iPhonen.

    Det normala kontot för att vårda kontakterna (Klistra in/Editera/Radera kontakter) är orört av dessa steg.

    iPhone app: ingen access till telefonboken

    Problemet: Du får felmeddelandet att din Tellows app har ingen access till din telefonbok.

    Lösning: Öppna i iPhone menyn ’Inställningar’ underpunkten ’Integritetsskydd’

    Nu öppna underpunkten ’Kontakter’ i menyn ’Integritetsskydd’

    Tillåt Tellows appen att ha tillgång till dina kontakter.

    Appen får nu spara scorelistor i din telefonbok.